یک لحظه با افغانان باشید

آثار دستی یک مهاجر پشتون

یک لحظه با افغانان باشید

آثار دستی یک مهاجر پشتون

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ب.ظ

دیکشنری دری به پشتو و بلعکس

جمعه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و احترامات
شاید خنده دار باشد که بگویم من زبان پشتو را به خوبی بلد نیستم ! شاید میگن مهندس بی مدرک هم شبیه همین موضوع باشد .چه کنیم که دور بودن از فرهنگ غنی اجدادی مقصر است نه ما !

کتابی از دوست تاجیکی تهیه کردم .این کتاب فرهنگ لغات پشتو دری است.تصمیم گرفتم این کتاب ارزشمند را که در ایران و به خصوص فضای مجازی اینترنت کم یاب است به صورت نرم افزار (سافت ویر) برنامه نویسی کنم .کار برنامه نویسیش تمام شده .و الان در حال نوشتن لغات در بانک هستم،
تعداد لغات این کتاب خیلی زیاد هست و این مساله کمی زمان بر میشود تا من تک تک لغت ها را در برنامه جای دهم.
بلاخره با تمام سختی هایش به زودی در اختیار دوست داران علم و فرهنگ قرار میدهیم .فقط تامل از شما و حرکت از خدا و اراده از ما

این نرم افزار فقط یک لغت نامه نیست ! بلکه پیوند دهنده ی دری زبانان و پشتون زبانان است.شاید این گزینه هایی که روی میز من هست بتواند دیدگاه جهانی را نسبت به اقوام پشتون عوض کند!

برای پیگیری و اطلاعات بیشتر به صفحه ی اختصاصی لغت نامه هرویان رجوع کنید (لینک زیر)

http://heraviyan.com/soft
موفق و کامیاب و سربلند و شاد کام باشید
په امان خدای

نظرات  (۱۰)

۲۴ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۵۷ منصوره صامتی
سلام 
چه قدر زیبا می نویسید شفاف و بی پیرایه . بنده لهجه ی افغان ها را بسیار دوست دارم و خرسندم که بین ایرانیان و افغان ها تعامل و دوستی بر قرار است چرا که ما برادران و خواهران از یک ریشه ایم .البته باید به هوش باشیم که دشمن ، به دنبال ایجاد تفرقه است . پیروز و بهروز باشید . 
پاسخ:
سلام خواهر گرامی.
حرف شما صحیح و متین است .
انشالله این ریشه ها عمق بیشتری پیدا کنند تا درخت همسایگی مان رشد و شکوفه دهد




سلام عالیه چقدر خوب که همچین نرم افزاری درست داره میشه..

 امیدوارم موفق باشید

پاسخ:
سلام دوست عزیز.
تشکر از حمایتتان.
هدف ما نزدیک سازی فرهنگ پشتو و دری است ، اجنبی برای رسیدن به اهداف شوم خود نیاز به پراکندگی و تفرقه دارد .همه ما حیث یک افغان وظیفه داریم تا در اندازه ای که توان مان هست این دسیسه ی اجنبی ها را نابود سازیم.
موفق و کامیاب باشید
خیلی ها خوشحال استم ازین که چنین سایت به دست رس ما است امیدوارم که پیشرفت های زیادی کنید
سلام و عرض ادب به شما!
امید وارم این لغت نامه به زودی در دستر س مان قرار بګیرد. امیدوارم هیچګونه اشتباهی در آن رخ نداده شده بشد. چون اشتباهی که شما در فوق مرتکب شده اید!
 شما در بالا نوشته اید "پشتون زبانان " اما در اصل پشتو زبانان  نوشته میشود!!!
پاسخ:
سلام دوست عزیز .
بابت غلط املایی عذر خواهی میکنم.
اما منابع این دیکشنری از کتب معتبری که از افغانستان تهیه شده ، بکار رفته
اما اگر در ترجمه به نحوی غلط املایی برخورد کردید آن را از طریق ایمیل زیر به ما اطلاع دهید تا رفع کنیم
Info@heraviyan.com
بسیار یک کار نیک است 
بریالئ اوسى 
پاسخ:
تشکر خواهر گرامی .
مننه گرانه
سلام
خسته نباشید 
به عنوان یک افغان از شما اظهار سپاس میکنم.
شما بااین کارباعث صمیمیت بیشتر دری زبانان عزیز وپشتو زبانان عزیز میشوید.
موفق باشید.

گرانو عزیزانو سلام وایم

زه بلوچیم له بلوچستان ایران دیره خوکله ژبه پشتو هیله وایم دا ژبه مرستیالی اوسه

 عذر می خواهم فونت پشتو نداشتم .چند مدتی است عاشق زبان پشتو شدم وخودم بدون استاد دارم یادمی گیرم درآینده می خواهم به این ربان اصیل ایرانی که با بلوچی هم ریشه است کمک کنم

الهی کمکم کن

بسیار خراب می نویسید

بسیار خراب می نویسید
 من دوست ندارم 
 احمق

کالای چه است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی