یک لحظه با افغانان باشید

آثار دستی یک مهاجر پشتون

یک لحظه با افغانان باشید

آثار دستی یک مهاجر پشتون

دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶ ب.ظ

۲

سلام خدمت تمامی برادران ایرانی
نظر شما را خواهان هستم که در مورد افغانها چه تصوری دارید ؟
در ارتباط با دوستان افغان تان از آنها چه تصویری برای خود ساخته اید ؟
و اینکه حضور افغانها در ایران را چگونه ارزیابی میکنید ؟

ممنون تان میشوم در این مورد نظریات خود را بگویید . تشکر
هر دیدگاه دیگری هم دارید بیان کنید . تشکر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۶
نجیب الله بهرامی

نظرات  (۲)

من هم گاه، نگاه های بد یا از جنس بالا به پایین داشتم به افغان ها، اما سعی کردم بیشتر نگاهم انسانی باشه. دوست های افغانی هم چندتایی داشتم که هیچ وقت در برخورد باهاشون، افغانی بودنشون به چشم یه صفت خوب یا بد برام نمایان گر نبوده. جای تاسف داره که دید اغلب ما به افغان ها جالب نیست. باید بپذیریم که توی هر جامعه ای انسان های بد و خوب وجود دارند، انسان های ضعیف و قوی، انسان های سطحی و عمیق. نباید تک بعدی نگاه کنیم. ولی اینا ایده آل گراییه و خود من هم گاهی دید خوبی ندارم بهشون.
پاسخ:
تشکر از نظرتون .
افغانستان سال های زیادی رو متحمل جنگ و خون ریزی شد.اون قدر که مادرم میگه وقتی به دنیا امدی در کوچه ها به جای ادمیزاد فقط بوته های خار بود که توسط باد به این طرف و آن طرف حرکت میکرد. تحت شهر سگ های ولگرد از بس جسد خورده بودند هار شده بودند و چهره یک سگ عادی را نداشتند که بعد ها توسط سازمان ملل نابود شدند.
در ان شرایط زندگی کردن بسیار مشکل بود و روی اعصاب و روان افغانها تاثیر خیلی بدی گذاشته است و به خاطر همین اجبار به مهاجرت شدند. و اگر شما از یک مهاجر افغانی که کار خلاف قانونی میبینید همه اثار آن دوران هست که فرهنگ نتوانست در ان رشد کند به خوبی . ولی همان طور که میگید در هر قشری خوب و بد وجود دارد . ما همه انسان هستیم و یک خدای واحد داریم.بسیار افغانهایی هستند که برای نجان دوست ایرانی خود جان خودشان را از دست دادند.بله از این موارد هم داشتیم.

سلام چون شما برادر خطاب کردی منم برادر خطابت میکنم شاید جامعه بد یادمون داده ولی من اینطور نیستم مادرم اینطور به من یاد نداده که با آدمها نسبت به نژادشون حرف بزنم من نژاد پرست نیستم راستی اینم بگم مونده به آدماش که چه رفتاری داشته باشن شمام یه برادر یه عضو از این سرزمین هستید پس به اخلاق و رفتار من و شما مونده که چجوری رفتار کنیم 

دلنوشته ی یه برادر ایرانی به شما برادر افغانی
پاسخ:
تشکر حضورتون دوست گرامی
خوشحالم دید انسانی نسبت به این موضوع دارید. در مورد رفتار من و شما فقط به یک چیز میشه خلاصش کرد و ان هم وجود خوب و بد در هر قشری از ما و شماست و البته با خصوصیات و رفتار های متفاوت.به خاطر همین هم نباید هر رفتاری را به پای کل نفوس یک کشور دانست. بلکه خوب و بد انسان ها نشانه ی عملکرد شخصی آنها هاست
در این دنیا هر کس یک نوع عقیده و نظر و تفکری دارد و برای رعایت حقوق انسانی انسان ها باید احترام به همه را لازم دانست.
ان شا الله روابط مردم ما و شما صمیمانه تر از وضعیت کنونی شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی